Sabtu, 28 Mei 2011

sahabat...


Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.

Sahabat...
sahabat...erti kata lain kawan,teman.tajuk ni khas aku buat untuk adik aku aisyah atas permintaannnya.sahabat yang sejati adalah orang yang sentiasa bersama kita dikala susah dan senang.sentiasa menjadi pendengar yang setia.sentiasa membuat kita ketawa disaat kita melalui saat2 yang getir.sentiasa memberi semangat pada kita disaat kita jatuh.dan yang paling penting perlu kita ingat sahabat sejati kita adlah ibu dan ayah.walau macam mana pun keaadaan kita ibu dan ayah akan tetap bersama kita.
aisyah...kita tak boleh percaya sangat pada orang even pun orang tu sahabat baik kita. ada benda yang kita boleh share and ada benda yang kita tak boleh share.ingat tu.lain kali jgn bagitau maklumat kita pada org yang kita xkenal.
kalu kita rasa kita nak bercerita pasal masalah kita pada orang lain kita mestilah bercerita pada sahabat yang betul2 leh percaya.yang takkan menceritakan masalah kita tu pada org lain.
ingat Sahabat sejati dan setia adalah lebih bernilai dari semua emas di dunia ini. dan Adalah mudah menukarkan status seorang sahabat menjadi kekasih daripada (bekas) kekasih menjadi sahabat. ajaib kan penangan sahabat.jadi adikku berhati2 la bila memilih kawan macam ayah n ibu selalu cakap k.pape pun baby nak cite cite kat angah k...angah ni memang kadan2 garang tapi angah sayang adik2 angah.baby pun tau kan..ingat pesan angah ni k..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan